25. april 2016

Det snør!

Til og med Bella virker lei av snøen


To dager skiller bildene! I går summet biene rundt vannskålen til Bella og dag henger de på flybrettet og vurderer å ta en tur, men det snør tett. En gammel birøkters betraktning om våren, skiftende vær og drivforing gir meg flere tanker. Ingen er gode til å spå været. Jeg følger med på værvarslet og legger en røkt med syv dagers mellomrom og til nå har det klaffet med værvarslet og de dagene hvor det er meldt best vær, sol og varmegrader,

Drivforing skal man som fersk birøkter vær forsiktig med. Jeg har i år gitt mine kuber en hjemmelaget apifonda. Været har også vært godt og ved forrige røkt viste biene en god utvikling.

Jeg regnet med at jeg helt sikkert skulle utvide til 10 tavler denne uken. Men det tror jeg ikke skjer. 

Biene i Bellas vannskål. Idag snør det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.